Fogtömés

A fogszuvasodás a felnőtt lakosság egészét érinti.

Ez azt jelenti, hogy a leggyakoribb ismert betegség, nincs még egy olyan kórkép, melyet minden ember megkap.

Képünkön lefolyását láthatjuk balról jobbra haladva.

Az elsőn még nem okoz panaszt, nem fáj, kis fekete foltként látható a fog felszínén. Ellátása ekkor a legjobb, a legkevesebb kellemetlenséget okozva Önnek. A fog életben marad.

A másodikon a fogbél már érintett, vörös, gyulladt, fájdalmas. Ellátása injekciós érzéstelenítésben lehetséges, gyakran gyökérkezeléssel, nem ritkán húzással.

A harmadikon a fog elhalt, a gyulladás az állcsontban van. Ellátása hosszas, több hétig is tarthat, gyökérkezeléssel, gyökércsúcs műtéti eltávolításával, gyökértöméssel. Gyakran húzás a vége.

Az utolsó ábrán az elhanyagolt folyamatból keletkezett tályog az állcsont külső oldalán az íny alá tört, szájsebészeti műtéti eltávolítást igényel.

Az első esetben alkalmazott megoldás a fogtömés, a szuvas részek eltávolítása fúróval, majd a keletkezett üreg kitöltése tömőanyaggal. Az általunk alkalmazott tömőanyagok többféle színűek, a foggal egyezőt választunk. Mindaddig képlékenyek, amíg meg nem világítjuk a megfelelő hullámhosszúságú fénnyel (ezért nevezik lézertömésnek, bár nem lézer fény), lehetővé téve a fog anatómiai kialakítását nyugodt munkával. A megvilágítás után azonnal használhatóak, nincs kötési idő, hazatérve rögtön használhatja, ehet.

Figyelem: Tömést követően a fog átmenetileg érzékennyé válhat, hiszen a tömési procedúra mechanikai, kémiai ingert jelent a szuvasodás miatt károsodott fog számára.

Az esztétikai tömés ára 5 ezer Ft.

A 20-as praxis páciensei számára a TB 100%-ig fizeti.